essentially better
Hohenstaufen 1 in Wiesbaden is built to focus on the essentials. Built in hybrid wood construction, it combines sustainability with individuality and economy with ecology. Our task was to develop a brand and a communicative rental concept.
Client
NORSK
Year
2020
Category
Branding and rental concept
Type of Work
concept
Logo development with naming
Rental exposé
Texts
3D
website
Customer incentive
Construction sign
Der von uns entwickelte Claim "im wesentlichen besser" repräsentiert die Quintessenz der Positionierung als Werte-basiertes Projekt. Um das Konzept des "Reduce To The Max" auszudrücken, wählten wir die Kleinschreibung in Claim und bei den Headlines des Exposés sowie weiterer Maßnahmen im Kommunikationsmix. Folgerichtig verdichteten wir auch auch das "hohenstaufen 1" im Logo zum "h1". Im Logodesign wurde die Komprimierung auf die Spitze getrieben. Das "h" wird gebildet aus einem vertikalen Strich und einer "1". Beide Elemente sind lose Verbunden. Der Weißraum zwischen diesen Elementen steht für die Freiheit und Individualisierungsmöglichkeiten durch die Mieter. Die Typografie ist kantig wie das Objekt. Das Logo bietet genug Raum für die Platzierung von Fotoelementen in der Schrift oder Stanzungen.
The main color of the brand is the slate gray of the facade architecture. It contrasts with image elements such as wood and thus offers a high-quality and sustainable appearance. The wooden hybrid construction can be experienced in communication. The combination of gray and white in conjunction with images also characterizes the infographics, icons and other graphic attributes.
Logo, design, advice from Frankee Mauél. A project was created at fu communications.
Reduction to a maximum of expressiveness is more than just a stylistic feature. Rather, it is the expression of an attitude that sees minimizing the most important things not as a sacrifice but rather as a gain.